lørdag 25. oktober 2008

oktober

Oktober nærmer seg slutten. Det er litt trist syns jeg. Jeg liker oktober. Oktober er liksom så stor og vennlig og rolig. Alt kan skje i oktober. Vi er jo bare i oktober! Alt er mulig. Det hele blir en del mer seriøst når november kommer og gjør sitt inntog i tilværelsen. Da er vi faretruende nær desember, og januar er like rundt hjørnet. Jeg liker forsåvidt desember da. Altså, jul er jo absolutt et høydepunkt jeg ikke ville gått glipp av. Men januar og februar har en bitter ettersmak altså. Og egentlig mars og april også. Skal si jeg er negativ. Sorri altså. Men sammenlignet med oktober blekner de fleste. Utenom august og september kanskje. Og mai da. Men i mai må jeg alltid ha eksamen. Så mai kommer ikke til sin rett før jeg er ferdig å studere. Men da tror jeg at mai vil bli en bra favorittkandidat. Juni og juli har jeg ikke noe avklart forhold til tydligvis. Jeg må jo alltid jobbe røven av meg for å tjene til livets brød eller noe. Juni og juli har nok absolutt potensiale på sikt. Jeg tror det. Men per dags dato er det oktober som leder. Absolutt. Akk den ville vare litt lenger.

3 kommentarer:

Torstein sa...

Har ditt forhold til våre 12 måneder stor sett bakgrunn i skole og jobb? Og du tar det altså litt rolig i oktober..? Men så liker du ikke starten av året? Hmmm..nei, jeg tar det ikke helt.

Nyt den siste uka i oktober til det fulle!

Arnhild sa...

Neida. Nå misforstår du meg en smule torstein. Jeg beklager min diffuse fremferd. Jobb og skole har innvirkning på månedene, men mitt forhold til månedene i seg selv har ingenting med jobb og skole å gjøre. Månedene lever sine egne liv, kan du vite. Skole og jobb er bare brikker i det store spillet.

Benedikt sa...

He he! Jeg har aldri likt oktober men skjønner hva du mener i at november blir litt seriøst. Min favorittmåned er juni.. for da er det så lenge igjen av sommerferien.