søndag 19. oktober 2008

26

Jeg syns kanskje jeg burde tilføye at jeg har blitt 26 år siden sist. Hva sier man til sånnt? Jeg er usikker. Jeg er 26 år og usikker. Jeg burde sikkert være skrekkelig selvsikker og kunne svært mye om så mangt siden jeg faktisk er 26. Men jeg merker at jeg føler meg som en dum 25 åring ennå. Jeg håper virkelig at dette skal forandre seg snart. Når jeg nå faktisk er 26 år vil jeg ikke la denne tiden gå fra meg akkurat, til å gå rundt å føle meg som en annen jypling på 25. Neitakk. Visdom. Kom du bare. Jeg er klar til å bli smart og lur. Jeg vet jo at de lure (som i og for seg kan være både under og over 26 altså. For all del) sier at visdommen kommer med tiden. Men hvor er tiden nå spør jeg da? Og når har den da i såfall tenkt å komme? Hm? Si meg det, dere luringer.

3 kommentarer:

Torstein sa...

Gratulerer så mye! (sier man til sånt..)
Jeg vil imidlertid ha meg frabedt kommentarer som: "en dum 25 åring ennå" og "en annen jypling på 25". Du retter opp litt mot slutten, da..

Arnhild sa...

Jeg skjønner hva du mener Torstein. Jeg tar selvkritikk. Men jeg mente å rette opp for det på slutten der. Og jeg syns ikke nødvendigvis at 25 åringer er dumme. For å ha det på det rene. Jeg snakket jo om meg selv. Okei? Er vi venner igjen?

Torstein sa...

Ok, da.. :)
For deg som stadig fortsetter å studere har jeg forresten stor tro på at visdommen er på god vei. Tiden er moden. Ellers tror jeg man kan bli vis på forskjellige måter. Etter å ha levd i 10-20 år til, tenker jeg at du har fått en haug med visdom som går på opplevelser og levd liv. Jeg har imidlertid aldri sett på deg som uvis.