lørdag 28. juni 2008

Jeg forflytter meg en del for tiden. Na foreksempel, er jeg pa Costa Rica. Vart beinharde dreamteam er atter en gang et salgs offer for var egen mangel pa planlegging, og dagen for ankomst oppdaget vi at det faktisk er regntid pa Costa Rica, og solen kun titter frem nar den syns det passer. Kanskje en time hver dag. Alle store planer om a bli skrekkelig brun har blitt utsatt til neste uke. Da skal vi til Cuba. Ikke vet jeg, men sikre kilder sier at dpa Cuba er det sol. Og ikke regn. Men det er varmt her da. For all del. Skikkelig varmt. Alle luer og lamagensre flyter rundt i sekken i et deilig virvarr, og jeg kjoper ukritisk nye bikinier som i en rus av varme og palmesus.

Sann ellers foler jeg ikke jeg kan si sa skrekkelig mye om Costa Rica enna. Vi er pa en svart strand av lavastein eller noe pa vestkysten, etter anbefaling fra en taxisjafor, selv om vi egentlig hadde tenkt oss til ost for a bade i det Caribiske hav. Men det Caribiske hav far vente. I morgen har vi tenkt a beskue aper mens vi er pa canopy (eller noe slikt), ogsa spiser vi skikkelig mye pannekaker med sirup pa, og drikker cola light. Tross alt.

Og ps. Her er det skikkelig mye amerikanere. Vilt mange. De har visst sommerferie, sa da reiser de tydligvis til Costa Rica. De labber rundt og snakker skrekkelig amerikansk og vi ler av dem. Huff sa frekt. men det er helt sant. Vi ler og ler av amerikanere som ikke kan spansk, ogsa gir vi oss slev massevis av plusspoeng siden vi faktisk kan spansk. Skrekkelig usympatisk, men desverre helt sant. Na skal jeg liksom sole meg. Hadet sa lenge.

5 kommentarer:

Torstein sa...

"og jeg kjoper ukritisk nye bikinier som i en rus av varme og palmesus."
Hahaha! Fantastisk!!

Anonym sa...

Du er verdens beste blogger:-)!

Anonym sa...

Hvordan er en ukritisk bikini?

Anonym sa...

hei bestevenn!! (bare sånn at alle forstår at d faktisk e eg så e bestevennen din!) tenk at eg kom på, ei vega før du komme heim, at eg kunne gå inn å lesa om koss du har det på tur( si eg ikke e någen facebook person!) sånn e det å ver travel kåna å mor te ei så snart går... hørres heilt fantastisk ud å ver på tur, sjøl om det e regntid! =)me glede oss heilt vilt te du komme heim, endelig!
love, elin (å johs å siren!)

Arnhild sa...

Hurra for deg elin...!