lørdag 21. juni 2008

Jeg er i Peru da. Og det er jammen ikke verst. Jeg sitter rett og slett her, veldig hoyt over havet (husker ikke, ca sann 3-4000 m eller noe) og fryser. Ja, for det er veldig kaldt i Peru. Fordi det er vinter. Pluss hoydemetrene da. Tenke seg til. Men utenom frysingen da, sa er livet i Peru til a anbefale. Hvis du har svimlende mye penger, eller er fodt i Norge vel og merke, noe som forsavidt er det samme. Er du i denne kategorien (mot all formodning), kan du leve det gode liv i Peru. I tillegg vil jeg si at det er et par hakk mindre belastende a vare blaoyd og naiv her enn i Chile. Eller kanskje bare blaoyd. Naiviteten er det vere med nar jeg tenker meg om. Det lonner seg jo egentlig aldri a vare naiv, sa det har jeg tenkt a legge av meg da. Men tilbake til Peru. I Peru er det veldig pent, og skrekkelig mye indianerruiner rundt hver en sving, og ponchoer i alle fasonger. Og gensere med lamaer pa. Og andre ting med lamaer pa. De liker lamaer her i Peru. Det er jeg sikker pa.

En annen kuriositet er elektriske dusjer. Fristelsen for a ta en dusj i ny og ne blir straks dempet nar utallige ledinger er plantet inn i dusjhodet, og det gnistrer fargesprakende nar vannet skrues pa. Det hele gar ganke smertefritt for seg, sa lenge man ikke er for hoy, eller kommer borti noe av metall mens man dusjer. Som foreksempel kaldvannskranen. Jeg skal med andre ord dusje skikkelig mye nar jeg kommer hjem. For a ta igjen det forsomte. Men na skal jeg stikke. Gjett hva jeg skal i morgen da?

Machupicchu.

1 kommentar:

Torstein sa...

Hør her, ja. Dette er ei jente som er ute og opplever verden!
Fyrverkeri i dusjen høres jo magisk ut..