lørdag 12. april 2008

Faser

Kulturdiskusjonene er heftige og hyppige i den norske leiren for tiden. Det har na blitt sa ille at vi har beg med hoytlesing fra pensumboker for a plassere oss selv i en eller annen fase av utenlandsoppholdet, for i alle fall a ha noe handfast a klamre oss fast til.

Hvor hanfaste disse fasene er, vil jeg ikke vedde verken liv eller penger pa, siden det ettertrykkeligf presiseres at fasene glir over i hverandre. Det vil da altsa bety, for oss norske piker, at vi ikke en gang hvet hvilken fase vi befinner oss i, og da heller ikke hvet hva den fasen ville anbefale at vi drev med.

Siden fasene tydligvis svikter, sitter vi da igjen med heftighet og hyppighet. Noen (jeg) river seg i haret og blir hoylytte og dramatiske, mens andre, av en litt roligere natur, noyer seg med et hjertesukk over pulverkaffeen. Kultur diskusjonene gar sin forutsigbare gang og ender vel en gang nar vi ankommer fase 6. Har jeg hort.

5 kommentarer:

Anonym sa...

her er jeg: livet er nå. men er det detta som er livet? følg drømmene. av og til er bra, bra nok.jeje
hvilken fase er jeg i arnhild?

Anonym sa...

Andersk. Sann rent praktisk ma jeg deverre ta hoyde for at du er i Norge, og noen kanskje ikke ville anse Norge som utlandet. Med dette i bakhodet kan det by pa visse problemer a skulle plassere deg i en fase av denne karakter. Men. Jeg er jo i Chile, og da kan jeg jo se gjennom fingrene med det meste, og praktisk sett er du jo, for meg, i utlandet. Sa nar vi na har dette pa det rene, vil jeg etter de opplysninger du har oppgitt, plassere deg i fase 7. Hores det greit ut for deg?

Anonym sa...

uansett fase så tror eg ikkje utlandet har fått taket på deg ennå, eg meine, riving i hår å drama, de e jo kjent å kjært:) me savne deg..
storesøs

Anonym sa...

Svar: kanskje er jeg ikke i norge, kanskje er jeg på island, eller kanskje dette bare er et skrik om oppmersomhet...uansett, fase 7 høres bra ut, iallefall bra nok.

Arnhild sa...

Bjorg! eg savne dakk og!
Andersk: Fase 7 e faktisk akkurat for de som kanskje e pa island eller som skrike om oppmerksomhet. Litt vilt, spor du meg.