fredag 18. april 2008

Alle er jo sa opptatt av at alt er sa annerledes i utlandet. Jeg ogsa, for all del. I tillegg skal man lare sa mangt, om seg selv og andre og livet og slikt. Jeg er jo helt apenlyst i en eller annen lareprosess som ingen kan sette fingeren pa, og nar jeg omsider kommer hjem er jeg sikkert sa lur at dere ikke kommer til a kjenne meg igjen. Men sa er det en del ting da, som viser seg a vare slik som de alltid har vart. De tingene som jeg kanskje trodde utlandet skulle hamle opp med, og som jeg hapte jeg skulle slippe a ta med meg til Norge igjen, viser seg a vare vanskelige a fa has pa.

Kanskje er jeg omsider i mitt rette element, hvem vet, men jeg erfarer stadig at mitt litt vel fyrige eller skal man kanskje si latinske temperament forstyrrer en ellers ganske sa harmonisk hverdag. Med den evige faren om a bli litt vel personlig for internettet kan jeg beklageligvis meddele at hissigheten pa ingen mate har dempet seg i lopet av disse mandedene, snarere tvert imot. De andre jentene har derfor blitt enige om at jeg ikke kan gifte meg med en mann som har vapen i hus. For alles del. Jeg synes jo det var litt trist siden jeg da ma innsnevre utvalget av menn til de som ikke vil ga pa jakt. Men sann er na engang livet.

En annen ting er at jeg fortsatt ikke har noen som helst sans for systemer. Jeg klarer ikke a ga systematisk til verks. Noensinne. Ikke ser jeg systemer i saker og ting, og enda mindre har jeg evnen til a lage systemer selv. Dette resulteter selvsagt i et noe uryddig liv. Jeg syns jo at jeg klarer meg helt greit, for all del, men det kan jo vare en utfordring for omgivelsene, jeg ser jo den.

For a ga litt bort i fra blottleggelsen av mine negative sider, kan jeg meddele at det har blitt host (altsa arstiden) her borte. Na har jeg stort sett pa meg alle ullklarne pa en gang, samtidig som det blaser friskt inn gjennom alle glugger i huset. Vi hoster om kapp og spiser rare sugetabeletter fra apoteket. Sann ellers har vi fatt lus i hus, og noen er jo som kjent mer hysteriske enn andre og har sprayet hele huset med loppespray. Flaks at jeg er tett i nesen. Haper dere har det deilig der hjemme.

7 kommentarer:

Torstein sa...

Hosten passer jo perfekt for hosten...

Jeg kan meddele at her har våren kommet for alvor. I dag har det vært en helt nydelig dag. Jeg har hatt gleden av å spasere langs Akerselva i kortermet overdel. Deilig.

Arnhild sa...

Det hortes rett og slett deilig ut:)

Anonym sa...

Fra en systematiker staated maa jeg jo si at det settes stor pris paa litt impulsivitet og krativitet!!! Dertil skal det legges til at du gaar enormt systematisk til verks naar lusene skal bekjempes... slik en iver med baade loppespray og lusekam skal man lete lenge etter!! Ingen krypdyr har sluppet unna...

Saa jeg tror vi bare skal fortsette vaart gode samarbeid med systematikk og krativitet, for vi har god innvirkning paa hverandre... tror jeg da.. eller?..:)

Anonym sa...

Jeg vil bare si til luselinda... At alle krypdyr har forsvunnet var helt nytt for meg!!!

Arnhild sa...

Vi pa 303 har nok enna et slag igjen for alle lopper har tatt kvelden. De sma luringene. Men jeg skal drepe de. Var du sikker.

Arnhild sa...

Loppe eli. JAjajajajja...

Anonym sa...

hehehe, eg lo masse av dether altså, hissige arnhild. Eg ser deg for meg for å sei det sånn ;) åå, eg savne deg eg! Det e sikkert lika greit å gifta seg med ein uten våpen...så e begge på den sikre sida liksom :) du e gøy! og kle godt på deg husk! Klem klem