mandag 17. desember 2007

nøtteskall

Jeg vet egentlig ikke hva som kan kvalifiseres til å trykkes inn i et nøtteskall, og som i den tilstand skal resultere i komprimert sannhet. Men jeg velger å tro at de tingene som kan plasseres i et nøtteskall (for det er jo så mangt) må være noe essensielt. Uansett hva det er. Bare det er essensielt. Hva nå enn det er som er det essensielle her i verden. Det skulle jeg for øvrig likt å visst. Men tilbake til nøtteskallet. Utgangspunktet for dette innlegget var å komme med en tilstandsrapport fra det vakre vestland, og da i form av et nøtteskall. Eller i et nøtteskall heter det vel. Men det viser seg, som så ofte ellers, at jeg kommer til kort allerede før jeg har begynt. Jeg tror jeg nøyer meg med å si at vestlandet er fint og flott, selv om det virkelig ikke klinger som nøtteskallinnhold. Jeg får ha bedre lykke neste gang.

1 kommentar:

Torstein sa...

Jeg er imponert over hvor mye du klarer å si uten å egentlig si noe som helst. Men det er en veldig god kåseristil. Kåseriet i et nøtteskall.