onsdag 29. august 2007

Sykkel-hild. No more.

Jeg er en ypperlig syklist. Sånn i all beskjedenhet vil jeg våge å påstå at jeg sykler ganske bra. Jeg liker å sykle.

Likevel må jeg si at jeg ikke liker sykler. Og det av den enkle grunn at sykkelen min har punktert. Igjen. Jeg syns rett og slett at det å punktere i tide og utide er rimelig usympatisk, for ikke å snakke om unødvendig. Med fare for å bli litt vel personlig for internettet vil jeg bare si at jeg blir skikkelig sur, og jeg tror nesten jeg vil gå så langt som å si at jeg hater sykler som punkterer. De kan bare ha seg vekk og finne seg et annet sted å bo.

Hva har jeg lært av dette? Aldri å stole på sykler. Lunefulle sykler som rett og slett gir blanke. Nei, nok er nok. Heretter skal jeg bare gå. Overalt. Og det kan jo absolutt bli et problem.

Takk for meg.

7 kommentarer:

Anonym sa...

du likå å sykle, men hater sykler...hmm, e tror du å sykkelen din bare trenger litt tid fra hverandre arnhild.som den miljøterapeuten e e, så setter e mæ gjerne ned med du å sykkelen å tar en prat.har nemli lest litt om relasjoner idag.men det e bare viss du å sykkeln din har lyst altså.lenge leve autonomi.

Linda sa...

Hmm... He opplevd det samme med dataen min en del ganga. En laptop som funka e veldig kjekt og nyttig, men en som plutselig ikkje gjer det der imot... Likevel legg ej inn programma igen og prøva på nytt. Gi sykkelen din en sjanse til! "Det er i motbakke det går oppover". Du kan f.eks. bli en racer i å lappe dekk.;)

Torstein sa...

Føler kanskje Arnhild allerede er en racer i dekklapping. Fått ganske god trening på den fronten, ettersom jeg har forstått. Men kan vel alltids bli enda bedre..

Anonym sa...

Hallo. For å krypa te korset og denslags; eg har lappa sykkelen. Som så mange ganger før. Men. Fortsatt e eg faktisk så dårlig å lappa, at den teide sykkelen har flatt dekk. Så eg kan jaffal bli bedre. Ingen tvil om det.

Torstein sa...

Jeg er allikevel imponert over at du har gjort jobben! Bra, Arnhild!
For min egen del har jeg hatt en sykkel stående i Collettsgate(tror jeg, den er låst hvertfall) med flatt dekk i halvannet år. Og der står den nok en stund til. :-/

Anonym sa...

Står ikke sykkelen din her hos meg!???

Jan Erik sa...

Sykkel er et kjekt fremkomstmiddel i Oslo. Så lenge man passer seg for trafikken (bruk hjelm). Men hvordan takle at man av og til ikke er på talefot? Hm.. Det er en større nøtt. Jeg har hatt to sykler her i Oslo, og du skal være glad hvis den ikke blir stjelt, Arnhild. Min nåværende sykkel er i ferd med å ruste bort. Det er litt dumt. Er vel en kombinasjon av dårlig vedlikehold, dårlig kvalitet og mye salt på veiene.

Forresten, hadde vært hyggelig å truffet gamle-gjengen!