torsdag 8. mars 2007

Kvinnedag

I dag e det kvinnedagen. Tenkte bare eg sko sei det.

Når eg tenke meg om har eg ikkje sitt et einaste kvinnelig opptog eller någe lignande i heila dag. Men det e kanskje greit. Eg e jo som tidligare nevnt ikkje någen rødstrømpe. Men aligavel. Når eg blir litt rød i blikket, og syns at guttar e teeide, så e det sikkert litt fint at det fins ein kvinnedag.

Men e det då sånn at alle andre dagar e mannedagar? Ska me kvinner liksom godta det, og nøya oss med ein dag i året som e for kvinner?! What?! Nei. Blir litt provosert av mitt eget resonement merke eg. Og neimen om eg vett ka som e mannedagar og kvinnedagar.

Eg går i skjørt i dag. Det e jaffal kvinnelig. Om det e positivt eller negativt sånn kvinne-dag/saksmessig må eg sei eg e usikker på. Blir litt usikker på det mesta ang. denne kvinnedagen her eg sitte.

Uansett. Hurra for kvinnedagen. Den som fant opp denne dagen va nok lei av mannedager. Ka nå enn det e.


Kvinnemenneske.

7 kommentarer:

Anonym sa...

eg e som kjent, eller kansje litt ukjent eks - rødstrømpe, eller i hvertfall eks - wannaberødstrømpe. men eg tror eg vil meine at det e bra med kvinnedagen. merke jo ingenting t d. de einaste så har gratulert med i dag med kvinnedagen har vært ja, kvinner.. neimen om eg har fått någe ekstra oppmerksomhet av menn idag. nå kom eg på ein ting; blei eg invitert på middag t gudmund i dag fordi det e kvinnedag, eller va det bare heilt tilfeldig. det e jo någe å lura på.. eg syns hvert fall det e bra at kvinnedagen har blitt brukt til å sette mer fokus på dette med at det e blitt så utrygt for oss jenter å bevega oss rundt aleina om kvelden, spesielt her i oslo. hørte om to menn så hadde sagt någe veldig lurt: for det første: at hvis de kom gående mot ei jente og det isje va andre der så kryste de gata så va liksom det et tegn te jentå at meg trenge du isje frykta. i tillegg sa de at gutter har et ansvar for at jenter komme seg trygt hjem, så til alle dåkker snille gutter vil eg herved retta ein appell om at dåkker tar ansvar for at me snille jenter komme oss trygt hjem:) tror kanskje dette innlegget har blitt for langt til at någen i det heila tatt gidde å lese det ferdig.:) men hvis någen gjør det så vett dåkker ka dåkker har å gjør...:)eg vil uansett isje bli sinna bitter kvinnesakskvinne som e sure på alle menn. når du tenke øve det så e de fleste menn/gutter veldig ok, utrolig ok egentlig. det e bare av og til at de kan være teide.. tror eg ferdig med det eg hadde på hjerta nå..godnatt!

Torstein sa...

Gratulerer med dagen!

Du spør deg om alle andre dager er mannedager, men det vil jeg ikke si meg enig i, selv om jeg kanskje er litt inhabil. Jeg er fornøyd med å være mann, men vi har da ikke SÅ mye fordeler, tror jeg...

Torkild sa...

Er ikke mandag mannedagen? Det ligger liksom i navnet..

Anonym sa...

tors dag og søn dag også.

Anonym sa...

Skjørt e ti på topp, kvinnedag eller ikkje

Anonym sa...

Kvinnedagen er egentlig ganske så diskriminerende spør du meg! Tenk etter; bare det at det er en egen DAG for kvinner sier jo litt om hva folk trur om oss! Jeg synes 8. mars er teit! Rett og slett, så der fikk jeg sagt det.

Jan Erik sa...

Jeg syns også kvinnedag er teit! He he.. Der fikk jeg sagt det, jeg også. Men jeg syns de burde få lik lønn for lik jobb. Kvinnene altså.