fredag 9. mars 2007

Frk.kaffilars

Ka gir du meg? Ein kaffikopp liksom. Kl 19.00. Og her sitte eg. Våken som et lys. Lys våken. Eg har forresten tent et par lys, for å gjør det litt hyggelig her på denne ukristelige tidå. Også har eg spist hurtigris med ketchup. Og svitsja gjennom alle kanalane på tv. To ganger. Kanskje eg ska gå så drastisk te verks som å ta fram ei pensumbok..? Nja...

Nei. Den kaffien. Ja, for eg skylde alt på denne kaffikoppen. Teide kaffi. Teide, men akk så goe kaffi. Ambivalensen har tatt overhånd. Eg må visst kasta inn håndkle. Legga inn årene. Innse at slaget er tapt. Smake på steken. Den sure svie. Dåkk skjønne ka eg meine.

Kaffi. En kjær venn, dog fryktet fiende.

7 kommentarer:

Torstein sa...

Takk at du lar oss få innblikk i et typisk ambivalent forhold til en varmdrikk. Da vet du jo hvertfall hva som funker, hvis du skulle jobbe natt nå og da. Selv drakk jeg kaffe i 12-halv ett-tida i kveld, men det er vel strengt talt ikke grunnen til at jeg sitter oppe..

... sa...

Koffor blir en så avhengig av kaffe da egentlig? Eg planlegger å bli avhengig av smoothie istedenfor.. mmm :) Sunnere (??), smaker bedre og har mer fristende farge! (Men kjipt å vaske opp blenderen 3 ganger for dagen..)

Anonym sa...

I Himmelen, der har de god kaffi uten uønskede konsekvenser.

Anonym sa...

Åh, har du blender!

Audun Stranda Myhren sa...

Jeg har også blender. Jeg har egentlig altfor mange sånne ting til singel gutt på 24 å være.

... sa...

Ja, d E sant, eg har blender :D Blender e tingen! Ikke sant, Arnhild?

... sa...

Arnhild - jeg "tikker" deg fordi jeg tipper du har mye morsomt å komme med!! Reglene kan du lese på min side! :)