torsdag 19. februar 2009

Livet og jeg

Livet. Er så mangt. Mangfoldig kan man kanskje si (mange sier det da, så jeg sier det jeg og). Jeg er visst ikke helt tilfreds. Men det skal visst nok være bra. Det sa hvertfall Ally Mc.Beal da hun var på TV, og man bør jo ta med seg andres erfaringer på veien, så jeg gjør det da. Mangfoldig og utilfreds som jeg er. Hvem kan ønske seg noe mer enn det. Jeg vet jo ikke det da, for jeg er jo begge deler på en måte. Det er det rare med livet. Det er så rart, og det skal man liksom være glad for. Men ikke for glad heller, for man bør jo være litt misfornøyd også, så det er bare å passe seg. Altså, jeg mener ikke dette i et humant verdensperspektiv. Kjære dere. De som trodde at jeg skulle være politisk korrekt og konkludere med at jeg har det så godt at jeg ikke vet det selv, kan bare slutte å lese nå. For jeg er selvopptatt og vanskelig i dag. Og sånn er livet også. Jeg bare sier det. Mangfoldig som jeg og livet er, har vi plass til selvopptatthet og vanskelighet. Og her har du oss. Jeg og livet. I skjønn forening egentlig. To sider av samme sak sier du. Javel. På tide å legge seg for syrilige unge damer.

Ingen kommentarer: