onsdag 3. desember 2008

Kommafeil

Siden jeg var i gang tar jeg like gjerne et innlegg til. Kreativiteten har ingen grenser på morgenkvisten ser det ut til. Eller jeg skal ikke skryte på meg noe kreativitet heller merker jeg. Jeg kjeder meg, og det holder i massevis til å skrive bloggeinnlegg.

I senere tid har jeg blitt svært oppmerksom på at jeg ikke kan kommaregler. Jeg vet rett og slett ikke hvor kommaene skal stå, og når og hvorfor og sånn. Sist uke leverte vi gruppeeksamen, og når mine bidrag til teksten skulle rettes var det ikke måte på kommafeilene. Og her sitter jeg og blogger som bare det, og har kommafeil fra ende til annen. Så jeg tenkte at dette skulle være en liten beklagelsesmelding til dere som har måttet pine dere gjennom snart to år med bloggeinnlegg fulle av kommafeil. Problemet er at jeg fortsatt ikke har den fjerneste anelse om hvor kommaene egentlig burde stå til en hver tid, så det blir neppe bedre med tiden. Det er vel en av de mange tingene som jeg bare finner meg i at jeg ikke kan, og driter i det. Litt sløvt. Jeg ser den. Men når barneskolekunnskapene har sviktet får det heller være altså.

1 kommentar:

Benedikt sa...

Komma ja, det kan være vanskelig. Jeg husker heller ikke kommareglene og setter de bare inn der jeg syns de passer.
Si ifra hvis du finner ut av den!