tirsdag 20. februar 2007

Observasjon

Guttar snakke ein del om skjegg. Rett og slett ein heile del snakke di om skjegget sitt. Om veksten. E den jevn eller ikkje, tett eller spredt, bart eller heilskjegg eller skinnskjegg, eller tridagers-skjegg eller ka det nå enn sko var.

Dette har eg svært lite peiling på. Heldigvis får eg vel sei. Siden eg e jenta. Men eg har observert at skjegg tydligvis e ganske viktig. Og sånn som eg har forstått det e det om å gjør å ha mest mulig skjegg. Som ska gro raskast mulig. Masse skjegg.

Vett liksom ikkje heilt koss eg ska kommentera min egen observasjon. Skjegg e ein gutteting. Og eg e jo jenta. Så eg har ikkje så møje å tilføya. Men det e flott syns eg. Skjegg. Meir eller mindre e ikkje så viktig egentlig.

Ein som muligens har latt det heila gå litt for langt.

12 kommentarer:

Anonym sa...

e e ein a de mange guttene som likå å prate om skjegg. e har ganske dårli skjeggvekst, men e prøvå å ha skjegg alikevel. selv om det kanskje ikkje e vædens fineste, så får det mæ t å føle mæ tøff.(ikkje drittøff, men passe tøff.) å viss e i tillegg til skjegget går me den lua e har fått a gudmund, så e e ganske så kul.

Torstein sa...

Gode observasjoner her, Arnhild. Har ikke tenkt så mye på det, men temaet Skjegg kommer kanskje opp innimellom..
Jeg tror noe av det som gjør skjegg såpass interessant, er at det er så individuelt. En ting er at det kan formes individuelt, men et annet viktig element er at vekstvilkårene er veldig forskjellige fra person til person.

Anders: Syns skjegget ditt var veldig fint sist jeg så det, jeg!

Audun Stranda Myhren sa...

Anders er kul med lue og skjegg.

Selv tror jeg nok at de guttene som har skjegg til evigheten og tilbake, skulle ønske at de hadde litt mindre skjeggvekst. Situasjonen er nok litt annerledes for de (oss) som ikke har så mye å komme med. En gutt (meg) som har litt lite skjegg skulle gjerne ønske å ha litt mer, og en gutt (meg) som har veldig lyst skjegg, så lyst at du nesten ikke ser det ute midt på dagen, skulle nok gjerne ønske at det var litt kraftigere i fargen.

Anonym sa...

Alle vil ha skjeggvekst, men få vil ha skjegg. Det er langt mellom liv og lære.

Anonym sa...

Amen te de

... sa...

Eg e glad eg ikkje har skjegg - og om eg noen gang får det, kommer eg til å begynne å grine!

Anonym sa...

hm, dokke guttar e litt løgne...... Forstår meg ikkje heilt på dokke. Dokke klare jo ikkje bestemma dokke for om dokke vil ha skjegg elle ei, om dokke like d eller ei.... Eg ska ha ein gutt uten skjegg. Han kan ha skjeggvekst, og evt tridagars, men ikkje någe heilskjegg, takk=)

Anonym sa...

Noen gutter er fine med skjegg og noen er finere uten, men et skikkelig mannabein har skjegg ;-)

Anonym sa...

Jeg vil bare ha en mann! Om han har skjegg eller ikke, betyr ikke noe.. Bare han er MANN:)!

Anonym sa...

Det er noen seriøst despo kvinnfolk inne på denne bloggen.

Arnhild sa...

Hmm. eg skjønne at dette e et hett tema. Takk for respons. Men te deg frk.anonym på slutten her, så handle det vel egentlig ikkje om skjegg lenger? Eller..? Men for all del. Eg e hjertens enig.

Også må eg bare tilføya at bloggen e åpen for alle. Despo eller ikkje, kvinnfolk og mannfolk, med og uten skjegg.

Hilsen diplomatiens dronning (selvutnevnt som sådan) Arnhild

eirik sa...

Kjære vakre, vene Arnhild! Du skriver så stilig:) Du har en lun penn, som en språkkjenner som meg ville sagt det! Nå har jeg rett og slett laget meg en blogg, jeg også.. Der la jeg just ut et bilde av en som har alvorlig med ansiktshår. Med andre ord noe du vil like!

Ha en fisefin helg!