fredag 5. oktober 2007

I dag har jeg vært 15 år igjen. Åh skrekk og pine. Takk for at jeg nu atter en gang nærmer meg 25. Jeg må si det forundrer meg at jeg sånn helt uten videre plutselig kan bli 15. Det er jo tross alt en del år siden nå. Men helt uten forvarsel var jeg altså 15 igjen. Skrekkelig. All ære til dagens 15 åringer som hele tiden er nødt til å være 15 år; dere har alle min ytterste medfølelse og sympati.

Nå skal det sies at jeg virkelig ikke tror at majoriteten av norges 15 åringer er så håpløse som jeg var da jeg var 15, men alikevel. Det er jo ikke noe særlig å være 15 egentlig. Jeg syns jeg kan si det. Jeg har tross alt prøvd å være 15 ganske nylig, og det var ikke noe å trakte etter.

1 kommentar:

Torstein sa...

Jeg føler vi trenger en utdypning. Hva gjorde at du følte du var 15 år denne dagen? Eller eventuelt: Hvordan hadde det seg at du faktisk VAR 15 år denne dagen?